July 26, 2012

mari mengeluh

semalam, tengah hari jalan keluar dari bangunan A. hala tuju dilangkah dengan penuh yakin ke arah bangunan OPD sambil mengeluh. jauh woi jauh. niat hati nak jalan cecepat, sampai surau terus semayang.

sambil jalan mata melilau.

masa nak lintas jalan, nampak lelaki yang aku rasa mukanya familiar dan aku kenal. pegang handphone bajet wakil rakyat. naseb kau hencem. niat hati nak pegi surau Opd terus padam. follow wakil rakyat dari jauh. haha. dalam hati memang dah cakap pegi surau bangunan D lagi dekat =)
and yeah. memang betul~~
demn! xde kaitan dengan tajuk *lupekan*

mengeluh  #1
situasi : dalam surau
dah siap amik wudhu, masuk nak amik telekung yang disediakan dalam surau.
takde.
satu pon takde. dalam hati *ceit. ceit. marah tahpape*
lepas tuh ade sorang baru lepas semayang.
"dah siap?"
"dah!"
" saya amik telekung ep?" (muka manis gula melaka)
*angguk*

mase pakai tuh, mengeluh mengeluh. sebab keadaan telekung tuh sendiri.
basah di bahagian dagu. sangat tak selesa.
berperang dengan hati sendiri. dang dang dung nak pakai ker tak. last choice. hamek je lah. solat cecepat.

suda je terus aim dalam hati.

aku nak bawak telekung aku sendiri daah! titik.


keesokannya

mengeluh #2


 situasi : dalam surau jugak
amek wudhu, pakai telekung.
nak amik sejadah. eh apesal takde satu pun?
tengok kiri kanan depan belakang.
tengok depan lagi. kira. 1 2 3 4 5 6 7 8 9~~
orang semayang tak sampai lima orang pon.
mata melilau lagi.
tengok tepi, tengok tepi.
takde!
tengok belakang!
demn! demn! dieorang buat alas tidur!
sigh! sigh! sigh!
*pang!* pegi tampar tiap tiap sorang. berani aku.  :P
tipu lol!















No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...